Zwrot towaru zakupionego przez Internet – jakie masz prawa?
Wielu z nas decyduje się robić zakupy on-line. A co w przypadku, gdy okaże się, że zakupiony towar nie spełnia naszych oczekiwań lub po prostu zmieniliśmy zdanie co do jego zakupu? Czy zwrot towaru zakupionego przez Internet jest możliwy?
Odstąpienie od umowy zawartej przez Internet
Konsument ma prawo odstąpienia od umowy zawartej przez Internet i zwrotu towaru w ciągu 14 dni od momentu otrzymania rzeczy lub od dnia zawarcia umowy sprzedaży. Sklep ma wówczas 14 dni na oddanie pieniędzy, a konsument 14 dni na odesłanie towaru. Konsument nie jest zobowiązany do wskazywania przyczyn swojej decyzji.
Czy zakupiony towar zawsze można zwrócić?
Istnieją jednak towary, które nie podlegają zwrotom. Należą do nich np.:
1. towary, które mają krótki termin przydatności do użycia, np. artykuły spożywcze;
2. towary wyprodukowane na indywidualne zamówienie, np. biżuteria z grawerem.
A co z towarem, który został przez konsumenta odpakowany?
Klient ma prawo towar odpakować i sprawdzić go w taki sam sposób, w jaki zrobiłby to w sklepie. Odpakowanie nie dotyczy więc usunięcia oryginalnego zapieczętowania produktu, co wiązałoby się z naruszeniem ochrony zdrowia lub higieny, np. odpakowanie kremu do twarzy.